Mozilla, виробник браузерів, нещодавно оголосив про співпрацю з неприбутковою журналістською організацією Markup. Спільні зусилля двох організацій будуть спрямовані на дослідження окремого поля Інтернету, яке часто лишається поза увагою самих користувачів, дослідників та політиків. Цього разу під прискіпливий погляд фахівців і журналістів потрапила найбільша соціальна платформа Фейсбук. В спільному дослідженні буде розглянуто механізми інфраструктури відстеження Фейсбук та їхні потенційні негативні наслідки.
«Інтернет і світ не можуть чекати, коли платформи почнуть робити все як належно, особливо коли від цього залежить дуже багато. Це партнерство прагне стати лідером у наданні нових та критичних способів висвітлення реальності Інтернету, на чолі з людьми, які на нього впливають. Це партнерство з’явилося в той час, коли наслідки фрагментарної обізнаності стали серйозною проблемою», — поділився своєю думкою з громадськістю Тед Хан, керівник відділу розробки продукту Rally в Mozilla.
У 2021 році Mozilla запустила розширення Rally
У 2021 році Mozilla запустила Rally, розширення для браузера Firefox. Саме він відіграє ключову роль у дослідженнях ініційованих та проведених у співпраці з Mozilla. До початку спільної роботи з журналістською агенцією виробник браузерів уже співпрацював із Центром політики інформаційних технологій Прінстонського університету над проблемами дезінформації щодо політики та COVID-19 в онлайн-сервісах. Ще одне академічне дослідження продовжується у Вищій школі бізнесу Стенфордського університету щодо споживання новин та впливу реклами. Дослідники Фейсбук виокремлюють одну деталь, що становить вельми великий інтерес. Соціальний гігант може збирати інформацію про вас, навіть якщо у вас немає облікового запису в цій конкретній соціальній мережі.
Розслідування також використовуватиме дані, надані цим розширенням. Rally дозволяє користувачам, які, звісно, погоджуються на це, ділитися власними даними своєї поведінки в мережі. Таким чином вони роблять основний необхідний вклад в дослідження. Markup і Mozilla сподіваються дізнатися більше про те, як працює піксельна рекламна мережа у Фейсбук. І, можливо, вони отримають відповіді на наступні запитання. Наскільки поширена мережа відстеження у Фейсбук? Якими ще способами Фейсбук відстежує людей? Які дані збирають пікселі у Фейсбук? Що ці дані можуть розповісти про людей? Які сайти поширюють ці дані? Дослідження Facebook Pixel Hunt триватиме до 13 липня 2022 року.
Навіть і не намагайся увійти до фортеці Фейсбук зі своїми третьосторонніми штучками
Фейсбук відомий своїм відвертим небажанням дозволяти будь-яким третім сторонам втручатися в роботу його платформи. Він скасовував, закривав і заблоковував численні дослідницькі проекти, серед яких: облікові записи дослідників AdObserver Нью-Йоркського університету, CrowdTangle, інструменти прозорості реклами ProPublica. Компанія навіть змінила свій власний код, щоб унеможливити роботу браузеру The Markup’s Citizen Browser, яка збирала дані надані самими ж користувачами.
Піксель у Фейсбук — це фрагмент коду JavaScript, який завантажує невелику бібліотеку функцій. Рекламодавці можуть використовувати його для відстеження рекламної активності користувачів Фейсбук на своєму веб-сайті. Механізм використовує файли cookie , що дозволяє рекламодавцям пов’язувати відвідувачів веб-сайту з їхніми відповідними обліковими записами у Фейсбук. За результатами збігів вони можуть оцінювати дії клієнтів у Менеджері оголошень у Фейсбук.